maanantai 25. maaliskuuta 2013

Poikien haastattelu

(Toim. äiti)

Minkäläista on Buffalossa?

Iso A
"Kivaa. Buffalossa on kivoja kavereita päiväkodissa. Terveisiä Onnille ja Eerolle Suomeen. Me ollaan löydetty täältä vaikka mitä tyttöjä ja sitten toivottavasti tekin olette siellä löytäneet jotain. Mä olen nähnyt vaikka sadan metrin pitkän paloauton."

Pikku A
"Mun korva on kipeä. Me ollaan nähty kaksi paloasemaa. Ja me nähdään aina autoja. Ja meillä on uudet Ninja-paidat, ne on yli 5-vuotiaille. Isoveljellä on jääninja, metallininja. Se on piikkininja varmaan. Isoveljellä on tulininjapaita ja sähköninja. Mulla on siinä ninjan kuvia. Mä haluan kirjoittaa kavereille. Vilho on meidän kiva kaveri Suomessa ja Matias vakoilee. Me ollaan nähty vanhoja autoja ja kilpa-autoja autonäyttelyssä, ja yhdessä on luurangon kuva. Niistä on valokuvia. Sitten yhden auton konepelti oli palanut, kun se oli ajanut rallia. Me käytiin pyssyrobotin halissa ja samassa kuvassa. Se oli autokaupassa. Yhdellä robotilla oli veitsi ja toisella miekka, niistä kuului ääniä ja toisella oli naamari. Mä uskalsin mennä viereen, isoveli ei. Sitten mä ajattelin, että äitille sopisi aika uusi ralliauto, johon mahtuisi kauppakassi. Oli se silti vähäsen vanha."

Iso A
"Mä löysin sieltä autonäyttelystä jäätelökioskin. Sitten me saimme herkutella tuolilla, jonka isi löysi. Ralliauto oli tosi hyvin kiillotettu. Se palanut auto taisi olla sellainen kiihdytysauto. Niissä roboteissa oli vietereitä sisällä."

Mitä muuta haluatte kertoa?

Iso A
"Meillä on uusi kerrossänky ja uudet pyörät. Meillä on lamppuja. Minun ikkunastani näkyy taivaaseen asti. Meillä on seinissä kiinni traktoreiden ja hinausautojen kuvia. Meillä on paloautoverhot, joissa on linja-autoja, takseja, busseja ja kaikenlaisia muita. Ja sitten kaupungissa näkyy vaikka mitä ihmeitä, koneita ja kaikenlaista. Kaupungin uima-altaan takana on yksi leikkipuisto, jossa isi on meidän kanssa käynyt.

Pikku A
"Isoveli nukkuu yläsängyssä ja minä alasängyssä. Mulla on Hot Wheels -pyörä ja sarvessa on sellainen mittari, johon tulee valot pimeässä, kun sarvesta vetää. Meillä on tavalliset Angry Birds -lakanat. Me ollaan saatu uudet Lego-paketit. Meillä on dinosaurukset. Meijän äitillä on uusi tietokone. Meillä on vähän kurkku kipeä ja yskä. Täältä tulee Paavo Pesusieni."

Mistä te tykkäätte ja mistä ette?

Iso A
"Mä tykkään makaronista, en perunamuusista. Paavo Pesusieni on meidän suosituin ohjelma. Sitten me halutaan kattoa Oktonautteja. Äitillä on kiva tietokone ja villasukat. Me ei tykätä tuosta meijän nurmikosta, kun siinä on älymutaa."

Pikku A
"Mä en tykkää kun tuo lamppu seisoo yöllä tuossa. Mä tykkään pastaruuasta. Keitetään pastaa ja katotaan elokuvia!"

Onko jotain pelottavaa?

Iso A
"Mä on olen nähnyt pelottavan poliisin ikkunasta kurkistamasta. Ja se poliisi kiipesi ikkunasta sisään, ja yhtäkkiä yöllä tuli rosvot ja niiltä otettiin karkit. Ne oli pari päivää meillä. Ja sitten ne lähti kotiin ja söi kaikki karkit."

Pikku A
"No kun mä pelkään, että yksi supersankari Batman ja poliisi kurkkais ikkunasta. Poliisi vei meidät vankilaan - ja sitten rommia pullo! (Toim. huom. äskeinen lausahdus yhdestä merirosvokirjasta.) Mua pelottaa se, että poliisi kurkistaa ikkunasta ja ottaa meidän ninjapaidat ja ottaa meidän pääsiäiskoristeet ja patterit. Ja sitten hampaat kolisee ja patterit kolisee koko yön. Ja sitten vankityrmästä heitetään ulos. Sen pituinen se."

Mitä te haluatte?

Iso A
"Mä haluan ostaa 9-vuotiaitten ritaripaketin."

(Toim. huom. tässä vaiheessa ns. mopo karkasi käsistä. Alla poikien ottama kuva.)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti